Inițiative
Număr voturi
124
Trupa cu scaun la cap
Repatabila scena a balconului
Locul derulării inițiativei
Repatabila scena a balconului
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
Ca studenti ai Facultatii de Muzica si Teatru din cadrul UVT ne dorim realizarea spectacolului REPETABILA SCENA A BALCONULUI, de Dumitru Solomon, in spatii neconventionale la care sa aiba acces cat mai multe persoane tinere, din medii diferite. Urmarim realizarea unui spectacol dedicat tinerilor, cei care sunt motorul schimbarii in Romania. Dar, schimbarea trebuie sa porneasca in primul rand din noi, si, in consecinta, am ales un text care contine valente multiple, in acest sens. Spectacolul propus are misiunea de a inspira din particularul personal al fiecarui participant si a readuce in prim plan omul cu toate valentele sale. Un astfel de spectacol contribuie la integrarea individuala o omului in societate si la repozitionarea acestuia fata de paradigma sociala. Textul surprinde interactiunile interumane in spatiul urban, aduce in prim planul societatii problemele legate de istoria locala, dar si universala, si renuntarea la artificiile comportamentale si la suspiciunile personale in favoarea luminii unitatii ce izvoraste din interiorul sufletului. Ne dorim ca spectacolul sa aiba premiera la FIT, iar urmatoarele reprezentatii sa fire sustinute in centrele de tineret ale FIT, tocmai pentru ca mesajul acestuia sa ajunga exact in mijlocul segmentului de varsta caruia ne adresam.
Ce activități vor fi realizate în cadrul inițiativei?
Februarie 2020 Inceperea activitatilor necesare proiectului; - concepere spectacol, realizare decor si costume, repetitii, premiera; realizarea orarului de reprezentatii din cadrul proiectului; promovarea spectacolului si a reprezentatiilor viitoare Martie 2020 - repetitii + doua reprezentatii ale spectacolului; (una la doua saptamani) Aprilie 2020 - repetitii + doua reprezentatii ale spectacolului; (una la doua saptamani) Mai 2020 - repetitii + doua reprezentatii ale spectacolului; (una la doua saptamani) - feedback si concluzii finale
Cărei nevoi a comunității timișorene credeți că răspunde proiectul vostru?
Tneretului din orasul Timisoara trebuie sa i se ofere sansa interactiunii directe cu tinerii creatori de teatru, prin punerea lor fata in fata in alte spatii decat cele traditionale de teatru. Traim intr-o epoca in care accesul la cultura trebuie sa cunoasca si "drumul invers", adica creatorii trebuie sa vina in mijlocul comunitatii, nu sa astepte venirea acesteia in spatiile traditionale destinate desfasurarii unui act cultural. Totodata, prin realizarea acestui proiect, tinerii vor avea posibilitatea cunoasterii istoriei recente a Romaniei, dar intr-o maniera absolut noua, in care distanta dintre catedra si pupitrul elevului este total dizolvata.
Unde, către ce grupuri țintă și cum doriți să promovați această inițiativă?
Promovarea productiei se va face atat pe canale si cu resurse traditionale (afise, campanii, invitatii, articole in mass media), cat si prin retelele de socializare (pagina Facebook, Instagram etc). In plus, vom face promovare incepand cu etapa de repetitii, prin repetitii - lectura, repetitii cu public si vom incerca, dupa modelul unor institutii de spectacol reputate, unele repetitii - lectie. Publicul este beneficiarul nostru principal si ii vom oferi acestuia spatiul si atmosfera care sa declanseze revelatii despre cat de strans sunt legate propria identitate de identitatea locala si nationala. Obiective ale strategiei de comunicare: promovarea spectacolului catre publicul larg, publicul tanar, publicul defavorizat cultural; crestetrea vizibilitatii Facultatii de Muzica si Teatru din cadrul UVT, FIT si a celor cinci centre de tineret din cartierele Timisoarei; cresterea gradului de acces si participare a publicului, in special a celui netraditional, la cultura, in spatii neconventionale; lobby si advocacy pentru includerea spectacolului intr-un repertoriu sau intr-o stagiune teatrala.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
In cazul de fata nu putem vorbi doar despre un singur efect. In primul rand, tinerii din cartierele Timisoarei vor putea deveni consumatori de teatru, al acelui tip de teatru care nu aseaza bariere intre actori si public, interactionand direct cu acesta din urma. In al doilea rand, si noi, ca tineri aflati la inceputul carierei profesionale, vom avea posibilitatea iesirii la public, prin intermediul unui proiect destinat prin excelenta tinerilor.
Aveți nevoie să lărgiți grupul vostru cu noi membri pentru implementarea inițiativei?
Nu
Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  • Fundația Județeană pentru Tineret Timiș
  • Primăria Municipiului Timișoara
  •  Grupul PONT